Lente ?! - Reisverslag uit Vernon, Canada van Madeleine Verbeeten - WaarBenJij.nu Lente ?! - Reisverslag uit Vernon, Canada van Madeleine Verbeeten - WaarBenJij.nu

Lente ?!

Door: madeleineverbeeten

Blijf op de hoogte en volg Madeleine

01 Mei 2011 | Canada, Vernon

Maar weer een keer een reisverslagje :)

Afgelopen 2 weken heb ik weer 10 paarden gekregen, Waaronder 1 nieuwe ruin die ingereden moet worden en 2 paardjes die ik in het begin ook reed (Reynir en Stiarmi).
Het gaat nu een stuk beter, ik leer weer meer en snap nu beter hoe het moet...Reynir is een 4ganger (stap,tolt,draf,galop) En dan is het moeilijker om hem in te tolten...Maar ik heb het nu beter door, heb 3 van zulke paardjes!
Oli (rode ruin) is op dit moment m'n favoriet!! Hij heeft nu 2 hoefijzers (voorbenen) en hij loopt geweldig in tolt! Hij was eerst nogal lateraal (geen goede tolt maar meer telgang, hij is een 5ganger) en nu meer 4ganger! :D
Echt geweldig dat hoefijzers hier zo veel doen!
Arnold doet hoefijzers voor of achter , voor als ze goed tölten om ze beter te laten tölten, achter als ze moeite hebben met tölt (4gangers). Hij heeft paarden die 4 ijzers nodig hebben, maar die weten al hoe het moet.

Anne had haar laatste weekend hier, dus we hebben beetje feestje gehouden :) Haar vriendje kwam ook hierheen. Zaterdag en vandaag zijn we vrij. Gisteren naar Town geweest, chocoladevlokken gekocht, ballerina's gekocht en skittles :D

Gisteravond hebben we met Ly en Sherise tv gekeken : The UFC! (Ultimate fighting championship) Het is soort boksen, maar ze hebben alleen soort handschoenen aan en een boxer. En het is de bedoeling om de ander zo snel mogelijk knock-out te slaan :P Best grof, ze slaan ook op elkaars hoofd, maar was wel grappig.
1 man had z'n oog helemaal opgezwollen en een dik gezwel op z'n voorhoofd :P Net een ei op z'n hoofd!
Daarna bij het kampvuur gezeten en lekker in de hottub daarna :)
Ik was zooo moe dat ik niet te laat ben gaan slapen..

Morgen en dinsdag zijn er 2 gasten hier, we gaan daar trails mee doen. Ik neem m'n camera mee :D Dus ik zal weer foto's plaatsen!
Heb ook eindelijk weer ff gepraat met Stephan en papa, het internet was best slecht afgelopen week...Dus ben weer happy :D

Anne en ik hadden ook koekjes gemaakt, Zandkoekjes, maar omdat ze geen vanillepoeder hadden hebben we Mapyl syrop erin gedaan, daar werd het nogal crunchy van :P Ze zijn nu zo hard als een baksteen...
Maar toch lekker :D

Donderdagavond waren we uit eten geweest, naar een Pub, waar ze chickenwing-night hadden. 120 chickenwings (60 crunchy en 60 normale), 3 salads en 3 porties friet met mayo voor 9 personen! En ja het was allemaal op!! :P
Het was heerlijk maar echt een schranstent :P Het leek een beetje op het ABC restaurant dat wij hebben in Grave, all you can eat buffet. Lekker maar echt Amerikaans :)
Het was gezellig :D

De restaurants hier zijn voornamelijk schranstenten :P Zo veel mogelijk voor zo min mogelijk geld, als je iets duurder uit eten wilt is het gezonder.
Veel sushi restauranten hier!
Maar hier op de farm eten we gezond :) Vlees/aardappels/groente , pasta's met groente en vlees, ovenschotels. Het enige dat ik niet lekker vind is garnalen en zalm...Ze hebben een ovenschotel met zalm en groenten, dat vind ik niet lekker, ik eet de groenten maar geen zalm ;)

Nou ik zal van de week nog wat foto's erop zetten :)

  • 01 Mei 2011 - 20:09

    Ella:

    Leuk om weer wat te horen!
    En als jij terug komt, jezes dan ben je vast en zeker een ijslanderkoniging XD zoveel geoefend! En dat boksen klinkt slecht! Veel plezier nog :)

  • 02 Mei 2011 - 11:03

    Nick:

    Mocht je niet meedoen met het boksen? haha, zie het soms ook wel op tv, kunnen flink rammen en slaan joh. gelukkig waren de koekjes lekker :) over 51 dagen alweer naar huis :O dat gaat snel joh! alvast veel plezier met de rondreis die je straks met je vriend gaat maken ;)
    Groetjes,
    Nick

  • 04 Mei 2011 - 12:15

    Helma:

    Hoi Hoi, brrr nee dat boksen is niet mijn sport ,vind het zo bizar dat men elkaars hersenen in elkaar gaat slaan houden ze toch echt wel iets aan over lijkt mij zo maar goed ieder z'n sport haha.. en die schransmaaltijden oooh lijkt mij echt super haha kan denk ik bij jou ook geen kwaad als ik het zo lees ben je zo druk dat de kilo's er niet aan zullen komen.
    Groetjes Helma

  • 04 Mei 2011 - 14:17

    Sophie:

    Hee Meid,
    leuk om al je verhalen te lezen.
    En super mooie fotos!
    blij dat je het zo naar je zin hebt.
    Spreek je hoop ik snel op skype!

    veel liefs uit Ravenstein!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madeleine

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 34657

Voorgaande reizen:

11 Juni 2013 - 01 Juli 2013

Vakantie Canada!!

06 Maart 2011 - 22 Juni 2011

Canada

12 Juni 2015 - 30 November -0001

California USA

Landen bezocht: