Ik zag 2 beren... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Madeleine Verbeeten - WaarBenJij.nu Ik zag 2 beren... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Madeleine Verbeeten - WaarBenJij.nu

Ik zag 2 beren...

Door: madeleineverbeeten

Blijf op de hoogte en volg Madeleine

15 Juni 2011 | Canada, Ottawa

Gisteren zijn we naar Patricia en Pyramid Lake geweest en daarna doorgereden naar Moraigne Lake en Medicine Lake, onderweg zagen we mensen langs de kant staan, met camera's in de hand. Dus wij ook stoppen en kijken : Liep beneden de weg een zwarte beer!! Liep lekker eten te zoeken, paardenbloemen vond hij blijkbaar wel lekker! :)

Daarna zijn we doorgereden naar Blue River. Onderweg kwamen we een klein beertje tegen die op de weg lag, was blijkbaar aangereden...Hij was nog niet dood want hij lag nog te roepen naar zijn mama! Echt heel zielig, de moeder en het andere jong liepen telkens over de weg om te kijken naar de aangereden cub! Een vrachtwagenchauffeur was gestopt en had hem langs de kant van de weg gelegd, ondertussen had iemand gebeld en een man kwam om hem dood te schieten.
Eigenlijk wel zielig, maar ze konden hem niet helpen plus die moeder en dat jong waren in gevaar daar langs de weg! Het was een 100km weg, ze reden daar heel hard, dus met gemak hadden ze de moeder of dat andere jong aan kunnen rijden! :(

Was wel echt zielig :(

Daarna hadden we een Blue River Safari, we gingen met een klein soort speedbootje langs de kant van het meer varen om beren te spotten. Daar zagen we een zwarte beer, eerst at hij zich vol, dronk een beetje en viel toen in slaap tegen een boom! Was best wel schattig :P
We waren de enige 2 in het bootje, verder alleen 2 van de Safari zelf, dus ze namen ons mee naar een plekje waar je soms Elanden ziet, helaas niet gezien...

Vandaag zitten we in een Lodge, geen t.v. op de kamer en het regent al de hele tijd...Hopelijk wordt het zo iets beter dat we naar de Helmcken Falls kunnen gaan en eventueel even kunnen hiken!!
Stephan is erg moe, ik eigenlijk ook, maar hij moet telkens rijden...Ik kan nog wel even slapen onderweg!
Dus een rustig dagje denk ik ;)

Foto's zijn geupload :D

@ Jaap : Stephan heeft het hier ook naar zijn zin ja ;) Hij vind het hier erg mooi! ( ik ook natuurlijk :D )

• 16 Juni 2011 - 22:39

Helma:

Wat een uitgestrektheid.. geniet geniet geniet wij moeten het helaas alleen met jullie prachtige foto's doen !!!

p.s. en die foto van jullie beide uit de vorige serie is de moeite waard om in te lijsten jullie staan er zo gelukkig op :D leuk om te zien.

Groetjes Helma