Jasper NP - Reisverslag uit Jasper, Canada van Madeleine Verbeeten - WaarBenJij.nu Jasper NP - Reisverslag uit Jasper, Canada van Madeleine Verbeeten - WaarBenJij.nu

Jasper NP

Door: madeleineverbeeten

Blijf op de hoogte en volg Madeleine

14 Juni 2011 | Canada, Jasper

Vanuit Banff NP zijn we doorgereden naar Jasper NP.

In Banff zijn we nog naar de Johnston Canyon en de Marble Canyon gegaan en hebben we mooie foto's en hikes gemaakt :)

Toen zijn we verder gereden naar Jasper.

Onderweg zijn we gestopt bij de Columbia Icefield Glaciers, daar zijn we met een Snowcoach naar de Gletjers gereden, het was errug koud (normaal rond deze tijd verbrand je omdat de zon weerkaatst op t ijs!) en het regende...Toch hebben we mooie foto's :)
Het ijs is wel aan het smelten en dat kun je daar ook echt zien, veel kleine watervalletjes. Het water is erg lekker, Stephan had het geproefd en hij houdt niet van water maar hij vond dit erg lekker! :P

Verder gereden, op een gegeven moment stonden allemaal auto's en campers stil langs de weg...Wij kijken : stond daar een Grizzlybeer langs de weg!! :D
Dus wij ook stoppen en foto's maken, filmpje maken! Hij was de plantjes aan het eten, waarschijnlijk 1 of 2 jaar oud en hij trok zich niks aan van al die mensen! Echt mooi om te zien :D

We hebben ook Elk gezien! :) Foto's van de beer en Elk doe ik uploaden ;)

Onderweg kwamen we nog een aantal Falls tegen en Lakes, mooie bergen natuurlijk en we hebben van alles mooi foto's kunnen maken.
Vandaag hebben we de Jasper Tramway gedaan, is een gondel naar de top van de berg met mooi uitzicht, je kon daar nog hiken maar het was echt koud daar, harde wind en regenachtig, dus hebben we niet gedaan...

Het hotel van gisteren was echt een Motel zoals ze dat hier hebben! Voor 1 nacht was het genoeg :)
Nu zitten we in een lodge en het is eigenlijk best goed , niet groot maar wel netjes!
We komen net van Jasper Town waar we gegeten hebben, ik heb Souvlaki op en Stephan Steak, errug lekkere kip-souvlaki! Met Tzaziki :P Het was erg lekker eten, ook voor Stephan.
IJshockey-game was op t.v. Dat is hier heel erg in, dus in elk restaurant kun je de Game zien! :) Vancouver tegen Boston!

Morgen gaan we weer naar Jasper en nemen we een andere route, er is de Highway maar ook een soort van toeristische route :P Meer kans op Wildlife ;)
Ook gaan we naar 2 grote Lakes en waarschijnlijk naar Hot Springs. We nemen een hoop foto's maar het mooiste is om ze te zien als we thuis zijn :P Vandaag alleen al heb ik er 500 gemaakt...Oeps :P haha Ben blij dat ik mn laptop bij me heb!

Morgen gaan we van Jasper naar WellsGray Provincial Park, onderweg hebben we een excursie waarbij we met een boot over de rivier varen en we hebben dan ook kans om beren te zien. Ben benieuwd!!

Enjoy de foto's!! :D

• 14 Juni 2011 - 18:30

Jaap:

Zo super mooi daar zeg!!!
    moet af en toe wel 3 keer kijken om te zien of het wel echt is, zo te zien hebben jullie het goed naar de zin zelfs Stephan staat te lachen.
    lijkt me wel kicken om zomaar een Grizzly langs de weg te zien staan misschien had die wel een lift nodig HAHA nou veel plezier verder en maak eens een foto vd auto groetjes Jaap Ria