Kapot... - Reisverslag uit Vernon, Canada van Madeleine Verbeeten - WaarBenJij.nu Kapot... - Reisverslag uit Vernon, Canada van Madeleine Verbeeten - WaarBenJij.nu

Kapot...

Door: madeleineverbeeten

Blijf op de hoogte en volg Madeleine

18 April 2011 | Canada, Vernon

Het hele weekend (vanaf donderdagavond eigenlijk) waren hier mensen van all over the place...Canada maar ook van de USA. Ze kwamen hier voor demonstraties en om meer te leren over IJslanders, maar vooral voor de gezelligheid.

Vrijdagochtend waren er 5 vrouwen die graag wat paarden wilden proberen. (Vilnir en Tumi)
Anne en ik reden ze eerst en daarna mochten ze ze zelf proberen. Het ging gelukkig goed! Want Tumi wil nog wel eens springen en dan de andere kant op gaan maar hij gedraagde zich voorbeeldig :)

In de middag kwamen alle andere mensen. Met trailers en hun eigen paarden.
Toen iedereen een beetje gesetteld was gingen we met z'n allen (20 man) een trail maken naar de top van de berg en dan weer terug.
Helaas vonden sommige vrouwen het eng (alle mensen waren boven de 50 jaar oud!!) en helaas zijn 2 vrouwen van hun paard gevallen...Maar alleen wat blauwe plekken gelukkig!
Het kwam voornamelijk omdat ze niet wisten hoe ze moeten rijden en vooral naar beneden moet je goed op je knieen leunen en beetje in je beugels staan! Maar nooit naar achteren leunen want dan gaan ze harder...Een vrouw deed dat dus :P
Tja we kunnen niet alles voorkomen...
Het was een geweldige trail , vond ik :D

Zaterdag hadden we rond 11 uur koffie en toen hebben we de paarden gepakt en zijn we voor een 6uur durende trail gegaan. Was errug mooi!! Niet zo veel omhoog en omlaag, onderweg best veel sneeuw en kou! Maar het was mooi! :) Jammer dat ik m'n camera was vergeten maar we gaan dezelfde trail nog een keer doen had Arnold beloofd :D
Onderweg hadden we wel pauze gelukkig.
Ik reed Skumdi, palamino ruin, en het was zijn eerste keer op zo'n lange trail! Hij deed het super! :D Was erg trots, hij ging zelfs goed tolten en had zelfs draf (hij had nog nooit eerder gedraafd!:D)!! Tot 4x toe!! Was zoo blij :D Hij was wel echt aan het zweten en heeeel vies! :P Haha
Ik dacht dat ik erg moe enzo zou zijn, maar had alleen beetje spierpijn in m'n rug en was koud...
Na de trail had ik Skuggi geshowt en Anne een paard van haar. Het ging errug goed! Hij luisterde goed en had goede gangen! Kathy, een vrouw die jury is, vond hem ook errug goed lopen!

Zondag begonnen we met het showen van Skuggi (sommige hadden hem nog niet gezien) en Anne deed 2 paardjes.
Daarna gingen we met de mensen die wilden weer een trail rijden. Dezelfde als vrijdag maar nu steil naar beneden naar de Cherryfarm (de buren van Arnold). Ik was best wel bang, ben niet zo gek op steile weggetjes :P En deze moest je zigzaggen met je paard, anders lukt t niet.
Gelukkig ging het errug goed!! Ik bleef achter een vrouw met paard die me een beetje hielp, erg fijn en mijn paard (eentje van Anne) deed het ook erg goed :D
Daarna nog een kortere trail gedaan met Skumdi, Weer had ik draf! Echt zoo goed, ga hem daar nu in trainen! :D

Zondag in de middag ging iedereen weg, behalve de 5 mensen die vrijdag als eersten er al waren. We konden eindelijk terug verhuizen naar de zolder!!:P We hebben 3 nachten in de camper geslapen...
En een ROMMEL!!!! We moesten stofzuigen want er lag modder overal, de wc moest ik ontstoppen want hij was verstopt!!! :P
En alles schoonmaken met desinfecterend middel ;) Haha
Daarna lekker gedoucht!!!!! En toen uit eten in een Chinees restaurant, buffet, was best lekker eigenlijk! Hou niet van rijst enzo, maar ze hadden ook groente, fruit, kip en hele lekkere toetjes! Chocolade met kokosnoot, echt heerlijk :D

Er is een veulentje geboren!! Dus daar heb ik ook foto's van opgezet :D Erg lief hengstje!
En 2 foto's van Cinnamon buns, voor degene die niet weten hoe het eruitziet ;) Ze zijn OVERheerlijk!!

Enjoy :D

  • 18 April 2011 - 09:41

    Ria Cleijne:

    Hoi Madeleine, ik vindt het telkens weer leuk om je avonturen en belevenissen te lezen, zo te horen leer je erg veel en heb je het nog steeds goed naar je zin, gelukkig maar!!! Alleen de lente of zomer laat nog op zich wachten, als ik lees dat er nog steeds sneeuw ligt. Meisje nog heel veel plezier daar!!!!! xxx Ria.

  • 18 April 2011 - 09:51

    Korrie:

    Hoi hoi,
    Wat een leuke dingen maak je mee, zeg!
    Volgens mij kom je straks heel 'rijk' terug met al die avonturen die je daar beleefd.
    Ennuh, je kunt wel zien dat je heel veel buiten leeft, je ziet er kei gezond uit.
    Nog veel plezier! lieve groet uit Wijchen

  • 18 April 2011 - 19:23

    Madeleine Verbeeten:

    @ Ria : Jaaa nog steeds sneeuw en kou, we hebben al wat lente dagen gehad maar dat is meestal maar 1 dag ... Ik ben nog t/m mei hier dus hopen dat het snel omslaat! :) En met de rondreis met Stephan ga ik ervan uit dat we lekker weer hebben!! Het kan hier zelfs 30 graden enzo worden! :D
    Dank je wel :D En ja heb het nog steeds naar m'n zin ookal mis ik iedereen wel!

    @ Korrie : Gelukkig zie ik er gezond uit :D M'n haar is heel lang gegroeit (volgens mama) en ik heb al een kleurtje gekregen in m'n gezicht! :)
    Dank je voor je reactie :D

  • 25 April 2011 - 11:42

    Lidewei:

    Ik ben verliefd op het paard van die Mike!!

    Leuk zeg, allemaal. Hoop dat je nog heel veel gaat genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madeleine

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 34665

Voorgaande reizen:

11 Juni 2013 - 01 Juli 2013

Vakantie Canada!!

06 Maart 2011 - 22 Juni 2011

Canada

12 Juni 2015 - 30 November -0001

California USA

Landen bezocht: