Weekend - Reisverslag uit Vernon, Canada van Madeleine Verbeeten - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Vernon, Canada van Madeleine Verbeeten - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: madeleineverbeeten

Blijf op de hoogte en volg Madeleine

13 Maart 2011 | Canada, Vernon

Heb je eindelijk weekend moet je alsnog de paarden voeren en alles uitmesten...:P
We mogen zelf bepalen hoelaat, vanochtend begonnen we rond 9 uur en waren we pas om 12 uur klaar, we hebben 1 stal met paddock eromheen helemaal uitgemest (was niet meer gebeurd sinds september vorig jaar ofzo!) Dus was echt veeeel...in totaal 12 kruiwagens vol ofzo...gelukkig deden we het samen, dat scheelt maar dan moet je nog de andere paddocks doen!

Daarna hadden we een snelle lunch, gekookt eitje op brood met thee.
Anne mag rijden (ik ook, als ik m'n rijbewijs had meegenomen...Had alleen geen auto mogen huren!:()
Dus hebben we ons opgefrist/gedoucht en onze leuke kleding aangetrokken en zijn we naar het dorpje Vernon geweest. We zijn bij een paardenwinkel geweest, erg Western achtig en veel rodeo, maar ook normale dingen.

Daarna de Mall, overdekt winkelcentrum, waar we even rond hebben gekeken. Heel grappig want 70 euro = ongeveer 100 dollar en sommige dingen zijn erg duur voor hier in Canada en voor de kwaliteit, en andere dingen zijn zooo goedkoop! Ze hadden in de Mall een hele grote winkel (soort C&A) met een hoop kleding, maar de leukste kleding krijg je in de kleinere winkels.
Schoenen hier zijn erg slechte kwaliteit!!! Je hebt wel echte leren laarzen ofzo maar die zijn lang niet zo goed als bij ons!

Verder zijn we in de Mall bij een winkeltje geweest waar ze allerlei souveniers verkochten en ook dingen die de indianen maken : moccacins, kettingen, dreamcatchers enzo. Erg mooi!
Onderaan de weg vanaf de Farm naar beneden is een klein Indianstore, daar hebben ze echt heeeerlijke chocolatechipcookies!!:D Echt zoo goed!
De Farm ligt niet zo ver weg van een groot indianenreservaat, je moet door dat reservaat waar de koeien en paarden loslopen (we hebben zelfs herten gezien langs de weg) en als je ze aanrijdt is het de bestuurder zijn schuld :P

Na de Mall zijn we naar de Wall Mart gegaan, heeeeele grote winkel met echt alles!! Opzich sommige dingen weer duurder dan andere, ik heb daar een pyjamabroek gekocht (een mannenbroek, maar deze was betere kwaliteit :P voor 10dollar!!!)

Na de Wall Mart zijn we naar de Superstore gegaan, dat is een grote supermarkt. Heb daar chips gekocht (Lays:D) en even rondgesnuffeld!

Echt grappig want bijna alle merken in Europa hebben ze hier ook! Dove, Nivea, Maybelinne, Lays, Calvin Klein, Adidas en nog veel meer! Ze hebben hier zelfs onze Hubba-bubba kauwgom :P

Na dit allemaal hebben we lekker Fastfood gegeten in de auto op de parkeerplaats :D Anne Subways en ik Macdonalds, echt heeeerlijk : 7dollar voor een wrap, medium friet met saus en een all you can drink cola!! Echt zooo goedkoop!!!

Daarna zijn we naar de Pub gegaan, een hele gezellige met meerdere etages. Daar hebben we even gekletst en wat gedronken.

De mensen hier zijn heeeel klantvriendelijk en ook op de weg heeeel aardig en rustig!
Overal waar je binnenkomt : Hey girls, how's your day? Echt zo grappig :P

Ik heb foto's toegevoegd :)
Pfoe...lang reisverslag :P
Was niet de bedoeling, maar ik wilde alles vertellen :D haha

• 13 Maart 2011 - 10:00

Sabrina:

Hey schattie!
    Klinkt echt super leuk allemaal :D
    Ook wel leuk dat je met die anne kunt optrekken, dan ben je niet zo alleen. Komt dat andere Duitse meisje ook nog?
    xxx

• 14 Maart 2011 - 14:35

Ella:

Hi Madeleine!

Ik heb even bijgelezen en het klinkt superleuk daar! Aan de tijd te zien zit je nu aan je ontbijt zo ongeveer :P
    Veel succes met het werk :D

xoxo Ella