Dagschema - Reisverslag uit Vernon, Canada van Madeleine Verbeeten - WaarBenJij.nu Dagschema - Reisverslag uit Vernon, Canada van Madeleine Verbeeten - WaarBenJij.nu

Dagschema

Door: madeleineverbeeten

Blijf op de hoogte en volg Madeleine

08 Maart 2011 | Canada, Vernon

Ik ga even uitleggen hoe m'n dagschema eruit ziet :) :
De tijden zijn van Canada of course!

06.00 - 08.00 uur : Opstaan en ontbijten. Ze hebben heerlijke "duitse broodjes" en lekkere kaas en appels! Appelsap is ook lekker en melk blijkbaar ook!

08.00 - 10.00 uur : De Hengsten hooi geven, poep scheppen in de paddocks waar de hengsten staan (ze hebben 7 hengsten en 1 ruin in een paddock staan) en het laagje ijs breken en vullen met water.

10.00 - 12.00 uur : Paarden rijden, omdat er nu nog sneeuw ligt, rij je in de binnencirkel. Niet zo groot, maar groot genoeg om te tolten en draven.

12.00 - 13.00 uur : Lunch met Arnold, Toos, Anne (duitse meisje) en soms de dochter van Arnold en Toos.

13.00 - 17.00 uur : Paarden rijden, gisteren hebben we in de ovaalbaan kunnen rijden omdat de zon scheen en er geen ijs meer ligt. Nu ligt er modder en water :P
De paarden hebben geen speciale hoefijzers voor de sneeuw of ijs, maar ze zijn zoo stabiel! Ze vallen niet en weten precies waar ze kunnen lopen en niet!

17.00 - 19.00 uur - Dinner! :) Gisteren hebben we Curry op met rijst en Spinazie (de spinazie was een vervanging voor salade:P ) Maar ik vond het niet zo lekker, de rijst was te doen met zout, maar de curry was beetje flauw en ze vonden het zelf erg spicy :P Haha dus heb het zo maar gelaten en spinazie op.

19.00 - ... : Je hebt na het eten je eigen tijd, je kunt in de hottub, internetten, boek lezen of gezellig kletsen met ze. Ik ben gisteren om 20.00 uur naar bed gegaan omdat ik zo'n spierpijn had! De Hottub is echt HOT! Haha echt heerlijk maar je moet er niet te lang in blijven, dan verbrand je zo wat!
Ook echt een hele mooie sterren en maan hier! Heb de Grote beer gezien en een vallende ster! :D

In het weekend is het anders, omdat je dan niet rijdt.

Ik ga proberen foto's te plaatsen, maar het internet begint pas te werken rond 8 uur (dan moeten we gaan werken) en na 11 uur s avonds (dan probeer ik liever al te slapen:) )


  • 08 Maart 2011 - 16:06

    Claudia:

    Nou volgens mij ben jij wel lekker bezig daar! kijk uit naar je foto's, ben benieuwe wat voor een leuke paarden ze hebben. Kunnen jullie niet twee jaarlingen naar Ontario sturen?

  • 08 Maart 2011 - 17:41

    John En Maartje:

    Hallo,
    Gelukkig ben je helemaal goed aangekomen en het ziet er echt super gaaf uit!! En dat dagschema is ook wel uit te houden volgens mij, heerlijk de hele dag met de paarden bezig zijn!!!!
    Geniet ervan,
    Liefs John en Maartje

  • 09 Maart 2011 - 00:39

    Madeleine Verbeeten:

    Er zijn zo'n 100 paarden hier dus ik kan je er vast wel 2 sturen! :D Maar ze passen helaas niet in een envelop, Claudia ;)

    @ John & Maartje : Het dagschema is goed vol te houden, maar ik heb echt heel veel spierpijn nu :P In m'n rug en schouders. De paarden zijn allemaal tot nu toe leuk! Ik heb 11 paarden nu om te rijden. Je rijdt een paard ongeveer in 30 a 45 minuten.
    Ik ga er zeker van genieten!!! :D

  • 09 Maart 2011 - 07:14

    Marloes:

    Gelukkig ben je goed aangekomen! Het dagschema komt mij erg bekent voor. En ik heb ook al wat bekende paardjes gespot op je foto's. :-d
    Wel raar om alles daar te zien met sneeuw.
    Veel plezier de komende tijd (zal wel lukken :-p) en ik blijf je verslagen volgen!

  • 09 Maart 2011 - 08:09

    Sophie :

    nu ik het zo allemaal heb gelezen en heb gezien ziet het erg echt super leuk uit. geniet ervan

    xx sophie
    p.s zet je er ook filmpjes op?

  • 09 Maart 2011 - 08:27

    Samira:

    Hee!!! Wauw, bijna heel de dag rijden! Ontzettend leuk zeg, geniet ervan! Kan me wel voorstellen dat je na je eerste dagje zoveel spierpijn hebt... 'Sochtends moeten de normale klusjes natuurlijk ook gedaan worden. Heel veel plezier. Ben benieuwd naar je volgende blog!

    XX

  • 10 Maart 2011 - 01:28

    Madeleine Verbeeten:

    @ Sophie : Jaa er komen filmpjes op te staan maar nu kan ik bijna alleen maar binnen rijden en daar is het stoffig enzo! Zodra ik buiten ga rijden ga ik filmen! :D
    En ik wist wel dat je het gaaf zou vinden ;)

    @ Samira : Jaaaa hele dag paardjes rijden! :D 11 om precies te zijn!
    Maar je hebt weinig tijd om te knuffelen, je pakt een paard uit de wei, borstelt hem even, tuigt hem op, gaat rijden, zadelt hem af en zet hem in de stal met wat eten, dan haal je een andere, weer hetzelfde en wanneer deze staat te eten dan breng je de andere weg! :P
    Maar het is echt Te gek:D

  • 27 Maart 2011 - 21:28

    Miriam Derksen:

    Ha Madeleine, leuk om je weblog te lezen en de mooie foto's te zien. Ari is wel een erg mooie hengst :(
    Veel plezier daar, lekker genieten, het ziet er prachtig uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madeleine

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 34688

Voorgaande reizen:

11 Juni 2013 - 01 Juli 2013

Vakantie Canada!!

06 Maart 2011 - 22 Juni 2011

Canada

12 Juni 2015 - 30 November -0001

California USA

Landen bezocht: