Grand Canyon - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Madeleine Verbeeten - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Madeleine Verbeeten - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Madeleine & Danny

Blijf op de hoogte en volg Madeleine

26 Juni 2015 | Verenigde Staten, Furnace Creek

Na Sedona zijn we naar de Grand Canyon gereden waar we (helaas) maar 1 nachtje bleven.
Heel gedoe met een pass kopen om naar binnen te komen... Gelukkig gelukt uiteindelijk en we zijn gewoon met de auto naar Grand Canyon visitor center gereden (waar ze zeiden dat we niet konden parkeren ivm drukte) wat dus wel gewoon kon :)
Rijden daar shuttle bussen die je van de ene plek naar de andere plek brengen, maar je blijft aan de zuidelijke kant van de Grand Canyon.
Geweldig uitzicht!!!
Ik ben op een rots gaan zitten, met 1 kleine steen onder mn voeten, en verder alleen maar heeeeeeeel veel diepte ;) Best eng, vooral omdat ik bang was een slipper te verliezen ofzo, maar ik vond het zeker de foto waard!! (deze is dan ook toegevoegd)
Qua hitte viel het mee, gelukkig wat bewolking :)

De ochtend daarna zijn we naar Las Vegas en de Hoover Dam gereden, waar we na het inchecken gelijk naar "the Strip" gelopen zijn. Dit is zeg maar DE straat waar alles te beleven is.
Het was echt mega heet :( Dus we hebben eerst maar even wat gegeten en gedronken bij het Hard Rock café! Hihi
Tegen de tijd dat we klaar waren was het al wat koeler, minder zon en beter te doen.
Vegas is leuk, ik vond het ook wel iets hebben, maar zeker niet mijn favoriet :)
Je kan wel om je heen kijken, welke kant je ook kijkt, er is altijd wat te zien! Straatmuzikanten, mensen verkleed waarmee je op de foto kunt, dansers etc.
Niet gegokt, we waren echt kapot en zijn rond 21.00uur naar het hotel gelopen.

Vanochtend zijn we naar Death Valley NP gereden. We zitten daar nu middenin. Het is niet voor niets Death valley ;) Het is hier HEET! Haha
Zo'n 50 graden is hier normaal.
Lang leve de airco hihi.
Ik kan de hitte opzich goed hebben, maar niet telkens de verschillen, dan weer airco en dan weer hitte...
Danny vind dit ook prima, het is hier niet benauwd ofzo.

Morgen rijden we naar Mammoth Lakes, wat aan de rand van Yosemite NP zit en daar blijven we weer wat langer :)

Met ons alles goed verder, Danny is aan het vervellen, we drinken allebei enorm veel water (zo'n 3 liter pp) en dan nog een droge keel hebben... :P haha
Maar komt goed hier!